SZKOŁA Z KLASĄ 2.0

Miałam przyjemność wręczyć dyplomy nauczycielom, którzy zrealizowali wszystkie zadania programowe. Jeszcze raz gratuluję i dziękuję za współpracę!

Za kilka dni zaczynamy trzecią edycję, w której OTWIERAMY SZKOŁĘ :)

A. Jachowicz


Zakończenie programu Szkoły z Klasą 2.0 przypada zawsze na lipiec, dlatego w czasie uroczystości zakończenia roku szkolnego nie mogłam jeszcze podsumować naszej pracy w pełni.
W czasie spotkania podsumowującego przedyskutowaliśmy jednak wiele kwestii. Najważniejsze zadania zrealizowane w tym roku to przede wszystkim bieżące wyszukiwanie, sprawdzanie i tworzenie materiałów i publikowanie ich na blogach (bardzo dziękuję wszystkim, od których materiały otrzymałam :); wprowadzanie nowych narzędzi pracy i nowych metod (Odwróconej lekcji i Uczymy innych); realizacja projektów edukacyjnych (filmy, prezentacje, zdjęcia, działania). Pokazaliśmy naszą pracę w czasie Targów 2.0 i w czasie Festiwalu Szkoły z Klasą 2.0. Pisałam o tych wydarzeniach na stronie halcnow.pl i w miesięczniku W moim kościele. Zależało mi na tym, aby rodzice naszych uczniów zobaczyli, jak młodzi pracują i w czym mają okazję uczestniczyć. W czasie całego roku grupa “blogerów” prowadziła blog projektowy (zdobyliśmy wszystkie planowane odznaki - łącznie 5). Szczególnie dumna jestem z ostatniej: za akcję blogową
“Z kamerą wśród czytelników” :).

Nauczyciele zdobyli łącznie 7 wyróżnień DOBRA PRAKTYKA:

p. Aneta Skorupska za zadanie metodą ODWRÓCONEJ LEKCJI
p. Klos-Furgała za realizację PROJEKTU
p. Szlosarczyk za PREZENTACJĘ PROJEKTU
p. dyrektor Skrzeszewska-Wnuk za realizację zadania NASI E-NAUCZYCIELE
p. Wójcik-Jachowicz za SPOTKANIE OTWIERAJĄCE, TARGI 2.0 i FESTIWAL SZKOŁY Z

KLASĄ 2.0
Efektem było uzyskanie CERTYFIKATU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0 (po raz drugi, dla szkoły doświadczonej) i tytułu SZKOŁY EKSPERCKIEJ (po raz drugi; w tym roku przyznano 105 takich wyróżnień w Polsce, z czego 26
w województwie śląskim, 3 w naszym mieście: SP 9, Technikum nr 8 i my :).

Oczywiście - jak co roku - analizujemy krytycznie naszą pracę i dlatego wyciągnęliśmy też konstruktywne wnioski :) do pracy w kolejnym roku szkolnym!


A. Jachowicz


Festiwal 2.0. Nie ukrywam, że cieszę się, że już za nami. Sporo stresu, mnóstwo pracy, kilka sytuacji “awaryjnych”, ale doświadczenie IIIb i wielu innych specjalistów “od sprzętu” pozwoliło zrealizować zadanie. Opis jak zwykle na platformie CEO: http://szk2015.ceo.nq.pl/kurs/dokument/9119/

A. Jachowicz


Szkoła z Klasą 2.0 to nie tylko zadania, jakie my jako nauczyciele i Wy jako uczniowie macie realizować. Praca w programie to również okazja do nawiązywania kontaktów z innymi szkołami, innymi nauczycielami.

W marcu 2015 nauczycielki naszej szkoły: p. Klos-Furgała,
p. Szlosarczyk i p. Wójcik-Jachowicz :) uczestniczyły w konferencji CEO w Warszawie: Nauczyciel/Nauczycielka 2.0 organizowanej właśnie przez CEO.

To okazja, żeby do głowy wpadły nowe pomysły, ale też -jak się okazało - czas, żeby dzielić się naszymi dobrymi pomysłami (p. Jachowicz prowadziła warsztaty dla nauczycieli zgromadzonych na konferencji).

A. Jachowicz




Targi 2.0. Co tu wiele mówić: na ten temat rozpisywałam się już sporo, dlatego polecę nasz blog projektowy, bo na nim relacje z Targów 2.0 w kilku częściach, materiały filmowe. Podsunę także link do opisu, jaki znalazł się na stronie halcnów.pl: http://halcnow.pl/79-gimnazjum/480-nowa-redakcja-6na6

A. Jachowicz


Polecam kilka wpisów blogowych, zwłaszcza tych, które pokazują, z jakich narzędzi i jakich metod korzystamy: CLASSROOM:
http://blogiceo.nq.pl/6log/2014/12/16/google-classroom-krok-w-strone-nowoczesnosci-w-szkolach/



ODWRÓCONA LEKCJA:
http://blogiceo.nq.pl/6log/2014/12/05/odwrocona-lekcja-czyli-nowe-doswiadczenie/

PROJEKT:
http://blogiceo.nq.pl/6log/2015/01/28/rzezba-z-surowcow-wtornych-projekt-edukacyjny-z-plastyki/

INTERAKTYWNA NAUKA:
http://blogiceo.nq.pl/6log/2015/01/12/learning-apps-czyli-iiib-powtarza-mitologie/

A. Jachowicz


W tym roku Zespół 2.0 ma liczny skład - szczególnie cenne jest to, że dołączyli do nas nauczyciele przedmiotów przyrodniczych. A skoro hasło edycji brzmi ...ODKRYWAMY - to mamy nowe eksperymentalne zadania. Zobaczcie:

http://blogiceo.nq.pl/6log/2015/04/30/nowe-materialy-doswiadczalne/
http://blogiceo.nq.pl/6log/2015/02/03/byla-chemia-teraz-czas-na-fizyke/

Dodam, że film Julii Skiby został “przypięty” na ogólnopolskiej tablicy polecanych przez CEO materiałów wykonanych przez uczniów :).

A. Jachowicz


Szkoła z Klasą 2.0 w pełni. Nauczyciele wybrali zadania, wprowadzamy plan w życie :) Wszystkie opisy zadań znajdziecie na platformie CEO, bo tam każdy z nas opisuje każde swoje zadanie.
Wystarczy kliknąć TU: http://szk2015.ceo.nq.pl/szkoly/wizytowka/145/

Kiedy wybierzecie nazwisko konkretnej osoby - zobaczycie listę zadań, jakie zrealizowała i ich opisy. Wiele z nich zostało wyróżnionych przez organizatorów akcji.

A. Jachowicz


Przed dwoma laty wypracowaliśmy nasz Kodeks 2.0.

Nie zmieniamy jego postanowień, ale warto je przypomnieć: NASZ KODEKS:

http://blogiceo.nq.pl/6log/2015/02/16/nasz-kodeks-2-0-w-nowej-odslonie/

A. Jachowicz


Po rocznej przerwie postanowiliśmy przystąpić do programu po raz kolejny. Tym razem jako szkoła doświadczona. CEO przygotowało dla nas harmonogram zaawansowany. Nieco inne zadania realizować będzie Pani dyrektor, inne koordynator, a nauczyciele mogą wybierać pośród znanych już sobie lub nowych ścieżek zadaniowych.
Hasło przewodnie tegorocznej edycji Szkoły z Klasą 2.0 to CZYTAMY I ODKRYWAMY. Tradycyjne już rozpoczęliśmy od spotkania otwierającego, które odbyło się 5 listopada 2014 roku. Uczestniczyli w nim: dyrektor szkoły, szkolna koordynator, nauczyciele, którzy zdecydowali się dołączyć do Zespołu 2.0. Nauczyciele już wcześniej zapoznali się z zadaniami, jakie na nas czekają, dlatego wiedzieli, na czym będzie polegała nasza praca i mogli zaplanować swój udział w programie. Wreszcie na kilka dni przed samym spotkaniem przygotowałam prezentację (mapę myśli) w prezi. Zebrałam w niej wnioski z rozmów z członkami zespołu. W ten sposób spotkanie mogliśmy przeznaczyć na doprecyzowanie naszych planów. Rozmawialiśmy o metodach pracy (ścieżkach proponowanych przez Szkołę z Klasą 2.0). Staraliśmy się tak “podzielić” ścieżkami, aby każdą w szkole wprowadzić i na zakończenie programu móc ocenić efekty, jakie przynosi praca z jej wykorzystaniem (szczegółowy opis zadań znajdziecie pod tym linkiem:
http://szk2015.ceo.nq.pl/kurs/dokument/270/

Jednym z najważniejszych efektów spotkania było również omówienie tego, czym dysponujemy, czyli zasobów (zwłaszcza w zakresie naszej wiedzy, doświadczenia i możliwości) a także określenie “problemów”, z jakimi boryka się szkoła, czyli tego nad czym chcemy w tym roku pracować. Porównaliśmy nasze wnioski z tym, co ustaliliśmy, kończąc poprzednią edycję i uznaliśmy, że wiele
już mamy: wielu nauczycieli skorzystało z kursów i szkoleń z zakresu TIK

  • szkoła została wyposażona w dwie tablice interaktywne, więc grono wzięło udział w szkoleniach dotyczących korzystania
    z tablic
  • korzystamy w szkole z e-dziennika, więc komunikacja drogą elektroniczną jest codziennością
  • na początku roku szkolnego większość Zespołu 2.0 wzięła udział w szkoleniu WEBski nauczyciel (wykorzystanie aplikacji
    w edukacji, praca w chmurze, nowe narzędzia tworzenia prezentacji itp.) http://szostkanaszostke.blogspot.com/2014/11/anna-wojcik-jachowicz-w-ubiegy-piatek.html
  • większość nauczycieli Zespołu 2.0 korzysta z serwisów edukacyjnych (np.Nauczyciel.pl)
  • spora część grona uczestniczy w kursach on-line (m.in. Nauczycielska Akademia Internetowa: Ocenianie Kształtujące)
  • kilkoro nauczycieli korzysta z podręczników multimedialnych
  • mamy doświadczenie (m.in z poprzedniej edycji programu) w tworzeniu materiałów elektronicznych, prowadzeniu blogów.

Nasze plany na ten rok to przede wszystkim szersze zastosowanie TIK na wielu przedmiotach. Poszerzanie wiedzy na temat tego, jak bezpiecznie i mądrze korzystać z technologii i przede wszystkim, jak twórczo wykorzystywać nowe technologie w edukacji (nie tylko dla rozrywki w domu
Szczegółowy plan możecie zobaczyć tu: PREZI: https://prezi.com/hq8xlt0w0tod/szkoa-z-klasa-20/
Oczywiście wszystkie działania opisujemy na blogu. Wpis na temat ZESPOŁU 2.0 znajdziecie TU:
http://blogiceo.nq.pl/6log/2014/12/14/korzystamy-z-wiedzy-i-doswiadczenia/

A. Jachowicz


Więcej o projekcie na naszym blogu


http://blogiceo.nq.pl/6wsieci/


26 lipca 2013 roku otrzymaliśmy potwierdzenie, że nasza szkoła zdobyła

Certyfikat Szkoły z Klasą 2.0!

Ogromnie jesteśmy dumni! Praca w projekcie pochłonęła sporo czasu, mnóstwo energii, ale biorąc pod uwagę efekty - możemy być zadowoleni.

Jesteśmy pierwszym bielskim gimnazjum, które może się poszczycić tytułem Szkoły z Klasą 2.0 :)

Jako koordynator bardzo dziękuję nauczycielom i uczniom (zwłaszcza z grupy dziennikarskiej, ale nie tylko) za efektywną pracę zespołową, za chęci i zaangażowanie w realizację tego, czego się podjęliśmy.

Anna Wójcik-Jachowicz


RELACJA ZE SPOTKANIA PODSUMOWUJĄCEGO


W piątek 14 czerwca 2013 roku odbyło się spotkanie podsumowujące realizację projektu w naszej szkole. Wzięła w nim udział dyrektor szkoły - p. W. Skrzeszewska-Wnuk, koordynator: A. Wójcik-Jachowicz oraz nauczycielki wchodzące w skład Zespołu 2.0: p. J. Szlosarczyk, p. M. Wawrzuta, p.B. Wiesner-Januszewska oraz p. A. Skorupska. Kilkadziesiąt minut poświęciłyśmy na dyskusję o tym, z czego jesteśmy zadowolone, co chciałybyśmy zrobić lepiej, ale przede wszystkim o tym, w jaki sposób wykorzystałyśmy Szkołę z klasą 2.0 do poprawy jakości pracy szkoły.

Podczas spotkania powstała LISTA SUKCESÓW/DOBRYCH PRAKTYK

  • Udało nam się zwiększyć zaangażowanie uczniów w pracę (zwracali na to uwagę nawet rodzice).
  • Wprowadziliśmy (przynajmniej w kilku klasach) nowe narzędzia i metody pracy (TIKowe).
  • Udało nam się z powodzeniem wykorzystywać blogi do dokumentowania pracy, wspomagania uczenia się
    i promowania działań szkolnych.
  • Działania związane z promocją projektu pozwoliły też promować szkołę (artykuły w prasie, festiwal, blogi tworzone przez uczniów i przez nich "reklamowane").
  • Szkoła w ciągu tego roku wzbogaciła się o nowe ekrany i dwie tablice interaktywne (od razu chętni nauczyciele wzięli udział w odpowiednim szkoleniu).
  • Stworzyliśmy Kodeks 2.0 - dokument, jakiego jeszcze w szkole nie mieliśmy; Szkoła z klasą 2.0 pokazała konieczność promowania postawy twórczego, bezpiecznego i uczciwego korzystania z TIK i zaczęliśmy o tym rozmawiać.
  • Z pewnością udział w projekcie zmobilizował nas do przebudowania strony internetowej i ustalenia zasad pracy nad tym, aby była aktualna i interesująca.
  • Znacznie usprawniliśmy też komunikację między nauczycielami i na linii nauczyciele-uczniowie.
  • Udział w Szkole z klasą 2.0 stał się inspiracją do podejmowania kontaktów ze specjalistami w dziedzinie np. prawa autorskiego, reklamy, kampanii społecznych.
  • Wiele się nauczyliśmy: regularnie korzystałyśmy z Bazę 2.0, docierając do interesujących materiałów/ źródeł polecanych przez nauczycieli z całej Polski.
  • Koordynatorka stworzyła tablicę pinterest dla zespołu humanistycznego (uzupełniana na bieżąco).
  • Za sukces poczytujemy sobie też bardzo pozytywne reakcje rodziców na to, co "technologicznie" robią nasi uczniowie.

Starałyśmy się obiektywnie i krytycznie spojrzeć na swoją pracę, bo tylko tak można sie rozwijać. Omówiłyśmy, co stanowi dla nas wyzwanie na przyszłość: w tym roku nie udało się wprowadzić platformy edukacyjnej. Co prawda nie było to nasze zadanie obowiązkowe (bardziej plan koordynatora :)). Pozostaje więc na kolejne lata, a na razie blogi, które
z powodzeniem wykorzystujemy udostępniając uczniom materiały i zadania.

Zadania, które na pewno będziemy wdrażać w przyszłym roku to promowanie postawy ujętej w punktach naszego Kodeksu 2.0. Jeszcze zbyt mało mówiło się o tym w szkole, jeszcze zbyt mało rozpowszechniliśmy nasze działania
w ramach Szkoły z klasą 2.0. Z pewnością będziemy korzystać z technologii. Myślę, że w przyszłym roku szkolnym ponownie zrealizujemy Festiwal Projektów. Stał się okazją do podsumowania i pokazania tego, co robiliśmy. Spotkał się
z bardzo pozytywną oceną zarówno ze strony rodziców jak i lokalnych władz.

Na głównej stronie Hałcnowa (http://www.halcnow.pl/ można było przeczytać:

Prezentacja efektów pracy zespołów twórców trwała ponad 1,5 godziny, ale nikt ani przez chwilę się nie nudził. Nad wyraz bogaty wachlarz tematów podejmowanych przez gimnazjalistów sprawiał, że każdy mógł znaleźć pośród nich co najmniej kilka najbardziej dla niego interesujących. Na scenie – jeśli tak można powiedzieć – sytuacja zmieniała się dynamicznie. Podróżowaliśmy przez świat kultury, techniki, fizyki, chemii, technologii i komunikacji. Uczniowie ze swadą prezentowali swoje osiągnięcia – a było co podziwiać. Warto chyba pomyśleć o tym, by mogły one być zaprezentowane szerszej publiczności hałcnowskiej.

Kiedy przystępowaliśmy do projektu koordynator stworzyła internetową ankietę, aby sprawdzić, z jakimi wyzwaniami musimy się zmierzyć. Podobnie w czerwcu. Ankietę wypełniali osobno nauczyciele, osobno rodzice. Wnioski są następujące: zarówno rodzice jak i nauczyciele podkreślają, że udział w projekcie zwiększył motywację uczniów do uczenia się, że pozytywnie wpłynął na jakość pracy szkoły. Jako zaletę wskazują unowocześnienie pracy, otwarcie na ucznia. Podobała się też możliwość publikowania prac uczniów przy wykorzystaniu TIK i blogów. Rodzice w 90% wybrali odpowiedzi mówiące o tym, że warto byłoby rozważyć przystąpienie szkoły do projektu w kolejnym roku. Wyniki cieszą.

Komentarze z anonimowych ankiet rodzicielskich:

Realizacja projektu bardzo pozytywnie wpływa na rozwój dzieci. Wiele z nich z wielkim zapałem wykonuje coś innego, nienależącego do standardowych, typowych metod nauczania.

Nowe technologie dają nowe możliwości szkoda że nie wszyscy mogą z nich skorzystać, braki sprzętowe na pewno dają się we znaki. Na pewno trzeba sprawę bardziej rozpropagować wśród odbiorców tych przekazów multimedialnych/myślę tu o rodzicach i rodzinach uczniów projektotwórców. Bodźce do pracy będą wypływać także ze strony tych którzy mogliby te prace oglądać. Brak mi było informacji o rozpoczętych projektach i możliwości śledzenia postępów . Jednym słowem reklama dźwignią postępu. Gratulacje dla nauczycieli "przewodników" za "chęci" i poświęcenie swojego czasu.

Realizacja projektu dała nam możliwość dostępu do mnóstwa wartościowych sprawdzonych w praktyce materiałów. Wyznaczone nam zadania zmobilizowały do działania. Otrzymane wyróżnienia z pewnością miały wpływ na motywację do pracy.

Część z działań proponowanych przez CEO była już w praktyce realizowana w naszej szkole, ale udział w projekcie pozwolił uporządkować pracę, lepiej ją organizować i przede wszystkim promować. Było warto :)

FILMIK PROMUJĄCY KODEKS 2.0




RELACJA Z FESTIWALU PROJEKTÓW 2.0


http://blogiceo.nq.pl/6wsieci/2013/06/09/po-festiw...


data dodania: 7 listopad 2013 r


Drugi semestr Szkoły z klasą 2.0 to realizacja projektów. Każdy z nauczycieli wraz ze swoją grupą uczniów planował projekt, dokumentował jego realizację, opisywał działania
i prezentował efekty na stronie projektowej. Rodzice mogli zobaczyć część projektów w czasie Festiwalu 2.0.

Oczywiście równolegle pracowaliśmy nad realizacją głównych założeń projektu. Najważniejsze zadania zrealizowane w II semestrze:

  • stworzenie nowej strony internetowej szkoły
  • bieżące wyszukiwanie, sprawdzanie i tworzenie materiałów i publikowanie ich na blogach;
  • wprowadzanie nowych narzędzi pracy;
  • opracowanie materiałów dla wychowawców (do przeprowadzenia lekcji wychowawczych na temat Kodeksu 2.0)
  • opieka nad blogami uczniowskimi (mieliśmy 5, 4 aktywne);
  • artykuły na stronie halcnow.pl na temat projektu i na temat Festiwalu Projektów 2.0;
  • artykuł do miesięcznika W moim kościele na temat realizacji projektu;
  • opracowanie i przeprowadzenie wśród uczniów i nauczycieli ankiety on-line podsumowującej nasze działania projektowe;

W realizację zadań w różnym stopniu włączali się wszyscy, jednak największy wysiłek musieli podjąć Ci z nas, którzy stanowili szkolny ZESPÓŁ 2.0.
Poniżej kilka słów (i obrazów) o tym, kto postanowił "zmierzyć się z wyzwaniem" :) Oczywiście z wykorzystaniem TIK!

http://issuu.com/ajachowicz/docs/zesp_____2.0.pptx


data dodania: 22 luty 2013 r


Pracy w projekcie Szkoły z klasą 2.0 mamy niemało, ale też i coraz więcej pomysłów. Działania nauczycieli i uczniów opisywane na stronach CEO są naprawdę inspirujące. Aż szkoda, że czas nie pozwala wprowadzać w życie naszej szkoły jeszcze więcej... Ale przecież wszystko przed nami! Doświadczenia mamy coraz więcej, znamy i rozumiemy się coraz lepiej, a to najlepsze podstawy do twórczej współpracy :)

Oczywiście organizatorzy dbają o to, żeby nasza motywacja nie słabła: właśnie otrzymaliśmy jako szkoła tytuł SZKOŁY EKSPERCKIEJ! Nie da się ukryć, że to bardzo dobra wiadomość i niezwykle się z niej cieszymy. Aż trzy zadania zrealizowane przez nauczycieli z naszego Zespołu 2.0 uzyskały tytuł DOBRYC

H PRAKTYK i zostały polecone innym nauczycielom. Bardzo jestem dumna ze swoich współpracowników! Tym bardziej, że wiem, ile wysiłku potrzeba często, żeby łączyć obowiązki zawodowe i podołać równocześnie pracy dodatkowej (projektowej)... Ale jaka za to satysfakcja! :)


data dodania: 20 luty 2013 r


Pierwszy semestr szkoły z klasą zamknięty. W jego trakcie doskonaliliśmy komunikowanie się (m.in. za pomocą e-dziennika, ale nie tylko), sprawdzaliśmy materiały, do jakich dotarliśmy (albo te, które proponowali nam uczniowie), tworzyliśmy i doskonaliliśmy własne.

W drugim semestrze skupiamy się na realizowaniu projektów edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, na stworzeniu nowej strony internetowej szkoły i wreszcie na pochwaleniu się tym, co potrafimy wspólnie stworzyć: zorganizujemy FESTIWAL 2.0, w czasie którego pokażemy, co udało nam się zrobić w ramach realizacji projektu (ale nie tylko).


data dodania: 15 grudnia 2012 r


Debata odbyła się w naszej szkole 13 grudnia 2012 roku. Brało w niej udział kilkoro nauczycieli (członków szkolnego Zespołu 2.0, obecna była też opiekunka SU oraz pani pedagog). Uczniowie, przygotowując się do debaty, dyskutowali w czasie zajęć dodatkowych i godzin wychowawczych. W debacie szkolnej wzięli udział reprezentanci poszczególnych klas (w sumie 19 osób).

W czasie debaty wspólnie omówiliśmy poszczególne tematy, jakie wyniknęły z dyskusji o aktualnej sytuacji szkolnej związanej z korzystaniem z TIK (wskazaliśmy, z jakimi problemami się borykamy).

Ważnym punktem debaty była rozmowa na temat komunikacjii tego, że przepływ informacji w naszej szkole wymaga usprawnienia. Jedna z uczennic zaprezentowała na podstawie przygotowanej przez siebie prezentacji główne założenia netykiety.

Istotną część debaty poświęciliśmy na omówienie zagadnienia bezpieczeństwaw sieci. Temat bardzo interesował uczniów, co zauważyłam już w momencie wybierania przez poszczególne klasy punktów kodeksu, jakie chcieliby omówić w czasie godzin z wychowawcą.

Niektórzy uczestnicy debaty zaskoczyli nas swoją dojrzałością i ogromem doświadczeń związanych z TIK. Chętnie zabierali głos. Opracowane punkty poddaliśmy głosowaniu. Nikt nie wstrzymał się od głosu, nikt się nie sprzeciwił. Przyjęty Kodeks 2.0 będziemy stosowali w II semestrze.


data dodania: 20 listopad 2012 r


Realizację projektu rozpoczęliśmy od stworzenia Zespołu 2.0, czyli grupy nauczycieli chętnych do pracy z wykorzystaniem TIK (na czele z Panią Dyrektor). 12 października spotkaliśmy się, żeby ustalić plan naszych działań. Do współpracy zaprosiliśmy też kilkoro uczniów. Wiem, że korzystanie z technologii to "terytorium" młodych, dlatego cieszymy się, że nie jesteśmy sami na placu boju :). Początkiem października przeprowadziliśmy ankiety dotyczące korzystania przez z TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli. Wyniki po przedyskutowaniu z nauczycielami pomogły nam ustalić, czym powinniśmy się zająć w ramach realizacji projektu (wnioski z ankiet przedstawiłam w naszej gazetce 6na6. Na stronie organizatora projektu można przeczytać opis spotkania otwierającego. O projekcie poinformowaliśmy też rodziców
(w czasie zebrań 25.10. i w jednym z numerów hałcnowskiego miesięcznika W moim kościele).

data dodania: 10 pazdziernik 2012 r


Już od początku października pracujemy nad realizacją projektu Szkoły z klasą 2.0. Nauczyciele i uczniowie rozmawiali na tematy związane z zasadami korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej. Dyskusje dotyczyły m.in. wybranych punktów spośród siedmiu, jakie zaproponowali organizatorzy projektu. Propozycje i wnioski, jakie się pojawiały, poddaliśmy dyskusji w czasie debaty szkolnej. Pozwoliło to stworzyć Kodeks 2.0, jaki już od drugiego semestru obowiązuje uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Opis debaty i punkty naszego Kodeksu 2.0

http://www.glogster.com/pressi/kodeks-2-0/g-6kumuimnkgu31mqlgfpbra0


data dodania: 15 września 2012 r


W tym roku podjęliśmy nowe zadanie. Pracujecie z nauczycielami, którzy lubią swoją pracę i przede wszystkim chcą się rozwijać, a przy okazji proponować uczniom nowe sposoby uczenia się. Stąd właśnie pomysł przystąpienia do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.

Szkoła z klasą 2.0 (to tytuł rocznego projektu) pomaga odpowiedzieć uczniom i nauczycielom na pytanie, jak w uczeniu się i w nauczaniu wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK). W ramach projektu nauczyciele pracują z uczniami metodą projektów edukacyjnych z wykorzystaniem TIK i innymi metodami motywującymi uczniów do samodzielnej pracy i uczenia się. Tegoroczna edycja rusza pod hasłem współpracy 2.0. Nie ukrywamy, że nieco stresujący jest fakt, że jesteśmy jedynym bielskim gimnazjum biorącym w tym roku udział w projekcie.

CO NAM DA PRZYSTĄPIENIE DO PROJEKTU?

•POMOŻE W PROMOCJI SZKOŁY

•ROZWINIE OTWARTĄ WSPÓŁPRACĘ UCZNIÓW I NAUCZYCIELI

•POZWOLI POZNAĆ I WPROWADZIĆ NOWE METODY PRACY

•WŁĄCZY UCZNIÓW W PROCES NAUCZANIA

•POZWOLI NAM UZYSKAĆ CERTYFIKAT SZKOŁY Z KLASĄ 2.0

Mam nadzieję, że będzie też korzystne dla Was:

•spowoduje DOSTOSOWANIE SPOSOBU PRACY DO WASZYCH POTRZEB

•pozwoli na ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ

•stworzy MOŻLIWOŚCI ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI

•nauczy PLANOWANIA, TERMINOWOŚCI, SELEKCJONOWANIA INFORMACJI, KONTROLOWANIA SWOJEJ PRACY

http://www.glogster.com/pressi/po-co-nam-szkoa-z-klasa-2-0-/g-6kun57fakhsoe0jmcrhrpa0